Zarządzenie Nr OW/16/2008
Burmistrza Miasta i Gminy Szczawnica
z dnia  14 maja  2008 roku
w sprawie:  
Regulaminu konkursu wyłaniającego kandydata na stanowisko Dyrektora  Publicznego Gimnazjum im. ks. prof. J. Tischnera w  Szczawnicy.
Na podstawie art. 30 ust. 1  ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /tekst jednolity  Dz. U. z  2001 r.  Nr 142  poz. 1591 z późn. zm./, oraz art.36a  ust. 5 w związku z art. 5c pkt. 2  ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty  /Dz. U. z 2004r. Nr  256 poz. 2572  z późn. zm./  Burmistrz Miasta i Gminy  Szczawnica ,  zarządza co następuje:
§ 1
Ustalam Regulamin konkursu wyłaniającego kandydata na stanowisko Dyrektora Publicznego Gimnazjum im. ks. prof. J. Tischnera  w Szczawnicy stanowiący załącznik do zarządzenia .
§ 2
Wykonanie zarządzenia  powierza się Kierownikowi Zespołu Ekonomiczno Administracyjnego  Oświaty.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
                                       					             		Załącznik do Zarządzenia Nr OW/16 /2008
Burmistrza Miasta i Gminy Szczawnica
z dnia 14 maja 2008  r.
R E G U L A M I N
konkursu wyłaniającego kandydata na stanowisko Dyrektora
Publicznego Gimnazjum im. ks. prof. J. Tischnera w Szczawnicy
						§ 1
1.	Do przeprowadzenia konkursu Burmistrz Miasta i Gminy  powołuje Komisję Konkursową
2.	W skład komisji konkursowej wchodzą:
po trzech przedstawicieli:
a)	organu prowadzącego  
b)	Kuratorium Oświaty
po dwóch przedstawicieli:
a)	Rady Pedagogicznej 
b)	Rady Rodziców 
jeden przedstawiciel
Związku Nauczycielstwa Polskiego
3.	Powołanie do prac Komisji Konkursowej osób wymienionych w  pkt.  2  wymaga pisemnego upoważnienia  organów, które te osoby reprezentują,
4.	Pracami Komisji Konkursowej kieruje przewodniczący wyznaczony przez Burmistrza.
§  2
1.	Do udziału w konkursie dopuszcza się nauczycieli lub nauczycieli akademickich, zwanych dalej kandydatami, spełniających warunki określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia  06.05.2003 roku.  w sprawie ” wymagań,  jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca  stanowisko dyrektora  oraz inne stanowisko kierownicze 
w poszczególnych typach szkół i placówek” /Dz. U. z 2003 r. Nr 89 poz. 826 z 2003r. zmiana    
nr 189 poz.1854 /,  a  w  szczególności:
1)	posiada wykształcenie wyższe magisterskie i posiada przygotowanie pedagogiczne oraz kwalifikacje wymagane  do zajmowania stanowiska  nauczyciela w  gimnazjum,
2)	posiada ukończone studia wyższe lub podyplomowe z zakresu zarządzania lub kurs kwalifikacyjny  z zakresu zarządzania oświatą,  prowadzony zgodnie z przepisami 
w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli,
3)	posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego,
4)	 w okresie pięciu lat bezpośrednio przed powierzeniem  stanowiska uzyskał co    
najmniej   dobrą ocenę pracy w  przedszkolu, szkole lub placówce, a w przypadku 
nauczyciela akademickiego  - pozytywną ocenę pracy w okresie  ostatnich czterech lat 
pracy w szkole wyższej, jeżeli stanowisko dyrektora obejmuje bezpośrednio po  
ustaniu zatrudnienia w szkole wyższej, albo w okresie roku  bezpośrednio  przed 
przystąpieniem do konkursu  na stanowisko dyrektora uzyskał pozytywną ocenę 
dorobku zawodowego,
5)	posiada zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań  zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.
6)	nie był karany karą dyscyplinarną o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela ( Dz. U.  z 2006 r.  Nr 97,  poz. 674  z późn. zm.),  oraz  nie  toczy  się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne,
7)	nie był karany za  przestępstwo popełnione  umyślnie oraz nie toczy się przeciwko       niemu postępowanie karne,
8)	nie  był karany karami określonymi  w art. 31 ustawy  z dnia 17 grudnia  2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. 
Nr 14 poz.114 ze zm.)
9)	złożył oświadczenie lustracyjne  na ręce Małopolskiego Kuratora Oświaty (dotyczy kandydatów  urodzonych przed 1.08.1972 r.)
2.	Do udziału w konkursie dopuszcza się również nauczycieli mianowanych lub dyplomowanych, którzy posiadają wyższe  wykształcenie zawodowe i posiadają przygotowanie pedagogiczne lub  ukończyli   kolegium  nauczycielskie  albo nauczycielskie kolegium języków obcych oraz  posiadają  kwalifikacje  wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolu i spełniają  warunki  określone w §  1  pkt. 2 – 8  rozporządzenia MEN i S w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i placówek 
3.	Do udziału w konkursie  dopuszcza się również nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego  zatrudnionego na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych  w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej  i okręgowy komisjach egzaminacyjnych oraz nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego  urlopowanego lub zwolnionego z obowiązku świadczenia pracy na podstawie  ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2001 r.  Nr 79, poz. 854 z późn. zm.), który spełnia wymagania określone w § 1 pkt. 2- 8  z wyjątkiem pkt. 4. 
§  3
1. Konkurs ogłasza Burmistrz Miasta i Gminy Szczawnica.
2. Kandydaci przystępujący do konkursu składają do Zespołu Ekonomiczno Administracyjnego   
Oświaty  z siedzibą  34 -460 Szczawnica ul. Główna 12 p.10,  w  terminie  wyznaczonym przez Burmistrza  /decyduje data   wpływu do ZEAO /zgłoszenia  do  udziału   w  konkursie.                                                                                                                                                                                                                                                                                  
3. Do zgłoszenia o którym mowa w ust.  2 załącza się:
1)  uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju  
szkoły,
2)	życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o stażu pracy pedagogicznej w przypadku nauczyciela, lub stażu pracy dydaktycznej w przypadku nauczyciela akademickiego,
3)	akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego  wykształcenia – w przypadku osoby będącej nauczycielem;
4)	dyplom ukończenia studiów wyższych oraz dokumenty potwierdzające  posiadanie wymaganego stażu pracy, wykształcenia  i przygotowania zawodowego – w przypadku osoby nie będącej nauczycielem 
5)	dyplom  ukończenia studiów  wyższych lub studiów  podyplomowych  z zakresu zarządzania albo zaświadczenia o ukończeniu  kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
6)	ocenę pracy, o której mowa w § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu  z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba  zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko  kierownicze  w szkole
7)	zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku dyrektora szkoły,
8)  oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art.76         
ust.1  ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela ( Dz. U.  z 2006 r.  Nr 97,    
poz. 674  z późn. zm.), oraz nie toczy się  przeciwko niemu postępowanie
10)	oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie  oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;
11)	oświadczenie, że kandydat nie był karany karami określonymi  w art. 31 ustawy z dnia 
17 grudnia  2004 r. o  odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów  publicznych     
(Dz. U. z 2005 r. Nr 14  poz. 114  z późn. zm.).
12)	 oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia  1997 r.  o ochronie danych osobowych / Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm./ w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisku dyrektora.
13)	Oświadczenie, że kandydat złożył oświadczenie lustracyjne  na ręce Małopolskiego Kuratora Oświaty ( dotyczy kandydatów  urodzonych przed 1.08.1972 r. )
Kandydaci składają oryginały dokumentów o których mowa w pkt. 3 - 6, lub urzędowo    
poświadczone kopie tych dokumentów. 
4.   Lista zgłoszonych do konkursu kandydatów wraz z załącznikami zostaje przekazana  
przewodniczącemu komisji prowadzącej konkurs na Dyrektora Publicznego Gimnazjum.
5.	Decyzję o dopuszczeniu do konkursu podejmuje Komisja Konkursowa kierując się przy jej  podejmowaniu wymogami określonymi w §  1, 2 i  9 Rozporządzenia Ministra Edukacji   Narodowej z dnia 06 maja 2003 r. w sprawie „wymagań jakim powinna odpowiadać  osoba  zajmująca stanowisko dyrektora  oraz inne stanowisko kierownicze, w  poszczególnych typach szkół i placówek „ /Dz. U. nr 89  poz. 826  z  2003 r.  zm. z 2003 r./
6.	Kandydaci zostaną powiadomieni odrębnym pismem o terminie i miejscu        przeprowadzenia konkursu, nie później niż na siedem dni przed terminem posiedzenia.
§  4
1.  W ustalonym dniu konkursu komisja w pełnym składzie odbywa posiedzenie, na którym    
1)	Przewodniczący Komisji po stwierdzeniu tożsamości członków, zapoznaje ich
z  regulaminem  i trybem postępowania konkursowego,
2)	Członkowie Komisji zapoznają się z dokumentami kandydatów,
3)	Przeprowadza się postępowanie kwalifikacyjne, które może się odbyć przy obecności   
minimum  2/3  składu komisji.
7.	Jeżeli ilość obecnych członków komisji jest mniejsza od minimum o którym mowa  w ust.1 pkt.3,  jej przewodniczący podejmuje decyzję o zawieszeniu postępowania konkursowego, powiadamia o tym niezwłocznie Burmistrza, który ustala następny termin konkursu.	
             §  5
1.	W ustalonym dniu przeprowadzenia konkursu komisja  przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne, na które składa się:
1)	prezentacja przez każdego kandydata programu działania na stanowisku dyrektora        
/czas  prezentacji do 20 min./	
2)	odpowiedzi na pytania członków komisji
2.	Kandydaci prezentują swoje programy i odpowiadają na pytania komisji w kolejności alfabetycznej.
3.	Postępowanie kwalifikacyjne odbywa się tylko w obecności członków komisji, a kandydat nie może być obecny przy postępowaniu innych kandydatów.
                                                                        §  6 
1.	Po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego odbywa się narada komisji i głosowanie
tajne w celu rozstrzygnięcia konkursu i wyłonienia kandydata na stanowisko Dyrektora Publicznego  Gimnazjum. Każdy z członków komisji dysponuje jednym głosem.
2.   Głosowanie odbywa się również, gdy do konkursu przystąpi jeden kandydat.
3.   Każdy członek komisji głosuje na przygotowanej przez przewodniczącego   
opieczętowanej karcie z wypisanymi  w kolejności alfabetycznej nazwiskami   
kandydatów, wyrażając swoją wolę w następujący sposób:
•	„za” -  pozostawia jedno nazwisko nie skreślone
•	„przeciw” -  skreśla nazwisko /nazwiska/
4.	Każdy inny sposób głosowania uważa się za głos nieważny.
5.	Głosując członkowie Komisji biorą pod uwagę:
1) wypowiedzi kandydatów postępowania konkursowego,
2) zawarte w dokumentach kandydatów oceny i opinie o ich pracy zawodowej 
z uwzględnieniem predyspozycji kierowniczych.
§  7
1.	Konkurs wygrywa kandydat, na którego oddała głosy co najmniej połowa obecnych na posiedzeniu członków komisji.
2.	Jeżeli głosowanie odbywa się na kilku kandydatów, z których żaden nie uzyskał wymaganej większości, przeprowadza się głosowanie powtórne. 
Do drugiego głosowania dopuszcza się kandydatów, którzy uzyskali co najmniej dwa głosy w pierwszym głosowaniu. 
3.	W drugim głosowaniu wygrywa ten kandydat, który uzyskał większą ilość głosów.
4.	Jeżeli  żaden z kandydatów nie otrzymał większości głosów uznaje się, że w wyniku   konkursu,  kandydat na stanowisko dyrektora szkoły nie został wybrany.
            §  8
1.	Po zakończeniu głosowania, przewodniczący komisji ogłasza wyniki konkursu.
2.	Kandydat może w ciągu 3 dni od daty ogłoszenia wyników konkursu wnieść do Burmistrza Miasta i Gminy sprzeciw od ustaleń Komisji uzasadniając go konkretnymi zarzutami, wynikającymi z uchybień formalnych w pracy komisji.
3.	Burmistrz w ciągu 3 dni  od wniesienia sprzeciwu przeprowadza postępowanie wyjaśniające.  Decyzja Burmistrza w sprawie wyników postępowania wyjaśniającego  jest ostateczna.
§  9
1. Jeżeli do konkursu nie zgłosi się żaden kandydat, albo w wyniku konkursu nie wyłoniono  
kandydata, Burmistrz Miasta i Gminy powierza stanowisko dyrektora szkoły ustalonemu przez  
siebie  kandydatowi, po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Rady Pedagogicznej.
2. Powierzenie stanowiska dyrektora szkoły może nastąpić, jeżeli organ sprawujący          
nadzór pedagogiczny nie zgłosi w terminie 14 dni od przedstawienia kandydata na to  
stanowisko, umotywowanego zastrzeżenia.
§  10
1.	Dokumentami z przeprowadzonego konkursu są:
1) podpisany przez wszystkich członków komisji szczegółowy protokół  zawierający 
między innymi: datę konkursu, nazwiska i imiona kandydatów, ilość głosów w  
poszczególnych głosowaniach, nazwisko kandydata, który wygrał konkurs lub  
stwierdzenie, że konkurs nie został rozstrzygnięty
2) dołączone do protokołu upoważnienia członków komisji i karty do głosowania
3) zgłoszenia kandydata  do udziału w konkursie wraz z załącznikami
2.	Dokumentację o której mowa w ust.1 przechowuje się w Zespole Ekonomiczno Administracyjnym Oświaty w Szczawnicy przez okres 2 lat, licząc od daty konkursu.
§  11
1.	Konkurs może być unieważniony, jeżeli został naruszony jego regulamin, lub gdy po  
rozstrzygnięciu tego konkursu wyszły na jaw okoliczności dyskwalifikujące kandydata  
wyłonionego w konkursie, albo zaistniały inne przesłanki uniemożliwiające powierzenie  
mu funkcji dyrektora.
2.	Burmistrz Miasta i Gminy  Szczawnica powierza funkcję dyrektora kandydatowi wyłonionemu w  drodze konkursu. Przepis  § 9 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
3.	Interpretacje postanowień niniejszego regulaminu należą do wyłącznej kompetencji  
Burmistrza Miasta i Gminy.